elsewijtzes.reismee.nl

Bijna zover!

Alle voorbereidingen zijn gedaan en het is bijna zover!

Ik heb een paar dagen geleden de zitplaatsen in het vleigtuig aangevraagd zodat Lana en ik altijd naast elkaar zitten. Nu maar hopen dat deze voorkeurplaatsen ook onze echte plaatsen worden.

Ik heb mijn bureau opgeruimt en gelabeld op t-shirts, broeken, trui/vest, sokken en ondergoed, schoenen en overige. Hierop liggen pakketjes met kleren, klaar om mijn tas in te gaan. Nu nog kijken wat het meest optimaal is om allemaal mee te nemen en wat de minste ruimte in zal nemen. Ik ben nog met Roxanne wezen shoppen voor wat harembroeken, wat het is toch wel erg fijn om broeken te hebben die je volledig bedekken maar niet bizar warm zijn. Zeker aangezien we in de tempels tot en met onze schouders en tot onze enkels bedekt moeten zijn! Ik heb ook nog op een aantal fora gekeken op internet over wat de mensen zeggen dat geschikt is om te dragen en eigenlijk kwam het erop neer dat je in de touristische delen kan dragen wat je wil, maar dat je anders het liefst zo veel mogelijk wil bedekken... dus dat doen we braaf :)

We hebben de informatie over de introweek binnengekregen:
Schedule and Activity (onder voorbehoud van wijzigingen):
This program below is written to achieve an idea of the introduction week:

Monday
We will start the week with an introduction into the program and an explanation of the week’s activities. We will do a small excursion around the town of Kandy (buying mobile connections/money exchange/etc.). In the evening, we will watch a traditional performance of Kandyan dancers. We will have dinner on our return back at the guesthouse.
Tuesday
After breakfast, you will be sent the national Museum of Kandy. To get an idea about how people lived In 16/17th centuries up to now and will sent to a Gem museum, After lunch we will be doing the village walk and visit a local temple and the rest of the evening would be free.
Wednesday
After breakfast we will be doing the “Temple of the tooth relic” and after lunch we will be doing a Buddhism lesson at a monastery. Evening would be free.
Thursday
After breakfast will be doing the Sri Lanka cooking lesson and after noon get and visit a local tea factory and have local language lessons
Friday
After breakfast will be doing the following. Visit to “Bahirawa kannda” Buddha statue, lunch in the city, visit to wood carving factory and visit to batik factory. To end the intro week we will be offering you a Sri Lanka traditional massage

Ik heb er erg veel zin in! dus hopen dat we onze vlucht niet missen ;)